Oulun käräjäoikeus antoi keskiviikkona tuomion työturvallisuusrikoksesta.
Kuva: Jenni Kivimäki / Arkisto
Kuukauden mittainen kesätyö oululaisessa metallialan yrityksessä päättyi nuorella naisella ikävästi heinäkuussa 2022, kun hänen sormensa murskaantuivat työtapaturmassa kesäpestin viimeisillä minuuteilla.
Naisen tehtävänä oli työstää metallia särmäyspuristimella. Viimeisenä työpäivänä hänen aiemmin käyttämänsä työtapa muuttui ja metalliaihiota alettiin työstää erilaisella menetelmällä.
Hyvää juhannusta!
Lue Lapin Kansa Digiä _2 kk vain 9,90 €_
Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Kuvagalleriat ja livelähetykset
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut