Kemin Veitsiluotoon, Päätielle tuli pelastuslaitokselle perjantai-iltana puoli seitsemän aikaan ilmoitus suuresta öljyvahingosta vesistössä.
Energiainfrayhtiö Nevel oy:n laitokselta oli päässyt valumaan 10 kuutiometriä, eli 10 000 litraa rikkihappoa valuma-altaaseen, josta se purkautuu vähitellen mereen.
Laitoksen rikkihapposäiliön syöttöputken imupuolelle oli tullut vaurio. Vuoto saatiin pysäytettyä.
–Selvitämme miten se on rikkoutunut.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut