Kemissä suunnitellaan kaupunginvaltuuston paikkojen vähentämistä. Nykyisin valtuutettuja on 43.
Kuva: Henripekka Kallio
Kemin kaupunginvaltuuston kooksi suunnitellaan 39 henkilöä nykyisen 43 sijaan. Keskustan mielestä paikkojen pitäisi vähentyä kuitenkin 35:een.
Vasemmistoliitonkin Kemin kunnallisjärjestö päätyi viime keväänä 35 valtuutettuun. Valtuustoryhmien neuvotteluissa keskustaa lukuun ottamatta syntynyt yhteinen näkemys 39 paikasta kelpaa kuitenkin nyt vasemmistoliiton valtuustoryhmälle.