Kemin sataman toi­mi­tus­joh­ta­ja kii­na­lais­alus­ten val­von­nas­ta: ”Val­voo­han po­lii­si­kin lii­ken­net­tä, vaikka se sujuu hyvin”

Markku Raution mukaan kiinalaisalusten kohdalla ei ole tullut esiin mitään normaalista poikkeavaa.

Markku Raution mukaan on normaalia, että välillä satama-alueella valvontaa tehostetaan ja välillä vähennetään.
Markku Raution mukaan on normaalia, että välillä satama-alueella valvontaa tehostetaan ja välillä vähennetään.
Kuva: Henripekka Kallio

Kiinalaisalusten valvonta on osa normaalia sataman toimintaa, vaikka aluksia valvotaankin muita vahvemmin, sanoo Kemin sataman toimitusjohtaja Markku Rautio. Rautio ei avaa, mitä vahvempi valvonta käytännössä tarkoittaa.

Muun muassa Yle on uutisoinut Kemin sataman mahdollisesta turvallisuusuhkasta, jonka kiinalaisvarustamon alukset voivat muodostaa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä