Kuva: Jussi Pohjavirta
Kemijärven valtuusto hyväksyi maanantaina hyvinvointikertomuksen, ja samalla keskusteltiin laajemmin koulutuksesta ja hyvinvoinnista. Kaupungissa sairastetaan hieman enemmän kuin muualla Lapissa, nuorten syrjäytymisriski on kasvanut ja esille nousevat kokemukset yksinäisyydestä.
– Talousarvioon voisi nostaa erilaisia teemoja, kuten liikkuva tai turvallinen Kemijärvi, hyvinvointipalvelualuejohtaja Juha Narkilahti ehdotti.
Jarkko Kotilaineen (vas.)