Kuva: Pekka Aho
Kemin kaupunginjohtaja Matti Ruotsalainen suhtautuu rauhallisesti valtionosuusuudistuksen keskeytymiseen.
– Eihän se sinänsä yllättävää ollut. Ensimmäisissä alkuvuoden infoissa jo sanottiin, että sote-siirtoerien poisto ei ole mahdollista siten, miten asiantuntijat ovat esittäneet.
Ruotsalainen on ennakoinut, ettei todellista valtionosuusmuutosta oltu tekemässäkään vaan korkeintaan hienosäätöä.
Hän on kuitenkin kummissaan siitä, että kaikki ovat tunnistaneet ongelman, josta seuraa erittäin hankalia tilanteita kunnissa, mutta silti tilanne jätetään lepäämään.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut