Työ kaupunginhallituksessa on vastuunkantoa ja rakentavaa tekemistä: monisyisten ja usein monimutkaisten asioiden seassa pyrkimys on mahdollisimman oikeudenmukaisiin päätöksiin kuntalaisten hyväksi.
Rovaniemen kaupunginhallitus on ollut kuluneella kaudella usein erimielinen: on äänestetty, jätetty eriäviä mielipiteitä ja käyty jälkipuintia yleisöosastoa myöten. Kaikki tämä kuuluu demokratiaan. Aina on silti istuttu uudelleen saman pöydän äärelle ja löydetty yhteinen sävel, vaikeammatkin asiat on tehty ratkaistaviksi.