Suomen riistakeskus on määrännyt karhunmetsästyksen lopetettavaksi läntisellä poronhoitoalueella sunnuntaina 21. syyskuuta. Syy metsästyksen lopettamiseen on poikkeusluvalla sallitun alueellisen metsästyskiintiön täyttyminen.
Läntisellä poronhoitoalueella on saatu saaliiksi metsästysvuoden 2025–2026 kiintiön mukainen määrä, viisitoista karhua.
Läntisen poronhoitoalueen kiintiön viimeinen karhu kaadettiin sunnuntaiaamuna Iissä, kertoo Riistakeskus. Läntisen poronhoitoalueen karhunkaadot jakautuivat yhdentoista kunnan alueelle: Hyrynsalmelta, Kittilästä, Ranualta ja Rovaniemeltä saatiin saaliiksi kaksi karhua kustakin.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut