Mainos

”Joka ei täältä löydä mie­lei­siään ke­hyk­siä, on aika ranttu” – Sil­män­iloa Messut tarjoaa jälleen ins­pi­raa­tio­ta entistä suu­rem­mal­la va­li­koi­mal­laan

Tapahtuman taustalla on yrittäjien halu järjestää kaupunkilaisille uusia tapahtumia. Edellisellä kerralla messut vetivät puoleensa yli 600 kävijää.
Tapahtuman taustalla on yrittäjien halu järjestää kaupunkilaisille uusia tapahtumia. Edellisellä kerralla messut vetivät puoleensa yli 600 kävijää.

Tuhansia kehyksiä, satoja aurinkolaseja, vinkkejä silmälasien värin valintaan… Muun muassa tätä kaikkea on luvassa lauantaina rovaniemeläisen optikkoliike Brilletin Silmäniloa Messuilla.

Jo toistamiseen järjestettävä tapahtuma kokoaa saman katon alle ennätysmäärän kehyksiä maailman huippumerkeiltä. Mukana ovat muun muassa saksalainen Frost, tanskalainen Bellinger, englantilaiset William Morris ja John Lennon sekä ranskalaiset Face a Face, Paul & Joe ja Lafont. Lisäksi itävaltalaisen Andy Wolfin perustajat Andreas Pirkheim ja Wolfgang Scheucher saapuvat itse paikalle esittelemään mallistoaan.

Tavoitteena on tarjota jokaiselle jotain, lapsia unohtamatta.

– Joka ei täältä löydä mieleisiään kehyksiä, on aika ranttu, yrittäjä Pasi Hiukka naurahtaa, ja lisää, että ostopakkoa ei kuitenkaan ole, vaan paikan päälle voi tulla myös vain hakemaan inspiraatiota.

Näin kevään korvilla messuilla on nähtävillä myös laaja valikoima aurinkolaseja. Esillä on muun muassa havaijilaisen Maui Jimin koko mallisto.

– Aurinkolasit kannattaa hankkia nyt, niin ne ovat sitten valmiina, kun kevätaurinko alkaa paistaa, Hiukka muistuttaa.

Hiukka vinkkaa, että paikalle kannattaa tulla jo hyvissä ajoin, sillä edelliset messut lokakuussa 2018 osoittautuivat todella suosituiksi. ”Tulkaa heti aamusta, niin on väljempää.”
Hiukka vinkkaa, että paikalle kannattaa tulla jo hyvissä ajoin, sillä edelliset messut lokakuussa 2018 osoittautuivat todella suosituiksi. ”Tulkaa heti aamusta, niin on väljempää.”

Vinkkejä värien valintaan

Kehystrendien lisäksi tapahtumassa on tuttuun tapaan luvassa muun muassa lyhyitä tietoiskuja näkemiseen ja esimerkiksi kuiviin silmiin liittyen. Lisäksi toinen Brilletin yrittäjistä, Taina Hiukka antaa vinkkejä silmälasien valitsemiseen värianalyysin avulla. Kauneus- ja komeushoitola Sanna’s Stylen omistaja Sanna Koivuranta puolestaan kertoo, mitä silmälasien käyttäjän kannattaa huomioida silmämeikissään.

Tapahtuman taustalla on yrittäjien halu järjestää kaupunkilaisille uusia tapahtumia. Edellisellä kerralla messut vetivät puoleensa yli 600 kävijää, joten tuttuihin kasvoihin todennäköisesti törmää.

– Täällä pääsee pullakahvien lomassa vaihtamaan kuulumisia tuttavien kanssa, Pasi Hiukka sanoo.

Ostopakkoa ei ole, vaan paikan päälle voi tulla vain hakemaan inspiraatiota.
Ostopakkoa ei ole, vaan paikan päälle voi tulla vain hakemaan inspiraatiota.

Mallina muille

Brillet oli ensimmäinen optikkoliike Suomessa, joka järjesti yksin vastaavan kokoluokan tapahtuman. Sittemmin kollegat ympäri Suomen ovat ottaneet mallia. Lauantain messuilla kävijät saattavatkin kuulla myös astetta erilaisempaa murretta, kun raumalaisen Silmäoptikot Palmun yrittäjä Pekka Palmu henkilökuntineen saapuu ottamaan oppia vastaavanlaisen tapahtuman järjestämisestä.

– He palvelevat samalla myös asiakkaita, joten ei kannata säikähtää outoa murretta, Pasi Hiukka naurahtaa.

Lauantaina paikalle kannattaakin tulla jo hyvissä ajoin, sillä edelliset messut lokakuussa 2018 osoittautuivat todella suosituiksi.

– Tulkaa heti aamusta, niin on väljempää, Hiukka vinkkaa.

Tapahtuma kokoaa saman katon alle ennätysmäärän kehyksiä maailman huippumerkeiltä.
Tapahtuma kokoaa saman katon alle ennätysmäärän kehyksiä maailman huippumerkeiltä.

Radikaali uudistus tulossa

Vuodesta 2013 rovaniemeläisiä palvelleen Brilletin tulevaisuudessa siintää seuraavaksi remontin suunnittelu.

– Myymälä uudistetaan radikaalisti vielä ennen kuin meillä tulee syksyllä seitsemän vuotta täyteen, Pasi Hiukka kertoo.

Remontissa uusiksi menevät sekä kalusteet että myymälän järjestys. Tarkoituksena on parantaa tilan toimivuutta.

Kaiken keskiössä on kuitenkin yhä asiakkaiden tyytyväisyys.

– Samalla iloisella hengellä palvellaan asiakkaita jatkossakin, se on meidän juttumme.

Silmäniloa-messut la 15.2. kello 10–17 Sampokeskuksen 2. kerroksessa.