Ilveksen jäljiltä laitumelta löytyi kymmenen kuollutta lammasta. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun Rissasen lammastilan lampaiden kimppuun käy suurpeto.
Kuva: Matti Rissasen
Ilves tappoi sodankyläläiseltä lampurilta Matti Rissaselta kymmenen lammasta viime viikonloppuna. Tilalle petovahinko oli ensimmäinen noin 50 vuoden ajalta.
Yhteensä 24 lammasta oli perinnebiotooppilaitumella, kun kissapeto meni sinne.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut