Lapin käräjäoikeus on tuominnut rovaniemeläisnaisen vankeuteen laittomasta uhkauksesta. Rovaniemeläisessä asunnossa vietettiin iltaa ja nautittiin alkoholia keväällä vuonna 2020.
Illanvietto keskeytyi, kun asunnon haltija oli laittanut puukon toisen asunnolla olleen miehen kaulalle ja syyttänyt häntä siviilipoliisiksi.
Tämän jälkeen asunnon haltija oli ottanut esille aseen ja kieltänyt miestä poistumasta asunnosta.