Suomen metsäkeskus alkaa maksaa viime vuonna maastossa arvioituja hirvieläinvahinkokorvauksia metsänomistajille arviolta maalis-huhtikuun aikana. Korvausvarat tulevat valtiolta ja ne saadaan hirven- ja peuranmetsästyksen kaatolupamaksuista.
Kuva: Anssi Jokiranta
Hirvieläinten aiheuttamia vahinkoja taimikoissa sekä muissa metsissä korvataan metsänomistajille noin miljoonalla eurolla tänäkin vuonna, tiedottaa Suomen metsäkeskus.
Lapissa hirvieläinvahinkokorvausten määrä kasvoi noin 100 000 euroa edellisvuodesta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut