Pääkirjoitus

Hal­li­tus tukee öl­jy­läm­mi­tyk­ses­tä luo­pu­jia, mutta onko tuki riit­tä­vä pie­ni­tu­loi­sel­le elä­ke­läi­sel­le? Hal­li­tuk­sen kun­nian­hi­mo ei ehkä kaikkia kan­nus­ta.

Pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallituksen tavoite on tehdä Suomesta hiilineutraali vuoteen 2035. Näin on kirjattu hallitusohjelmaan.

Kivihiilen energiakäytöstä päätettiin luopua jo pääministeri Juha Sipilän (kesk.) hallituksen päätöksellä viimeistään toukokuussa 2029. Kivihiiltä käytetään energiantuotannossa lähinnä etelän suurissa kaupungeissa, kuten Helsingissä.

Turpeen käyttö energiantuotannnossa on tarkoitus puolittaa vuoteen 2030 mennessä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa