Rakentaminen: Bud­jet­ti paukkui rajusti yli: Lapin kes­kus­sai­raa­lan laa­jen­nus maksaa jopa 40 mil­joo­naa euroa ar­vioi­tua enemmän

Uutisanalyysi: Su­per­tap­pa­jia vai nälkään kuol­lei­ta poroja?

Kolumni: Kuka ha­luaa­kaan sopia työ­eh­dois­ta ja pal­kois­ta pai­kal­li­ses­ti ja kuka taas ei?

Mainos: Yhtä tuore kuin jär­ves­tä nos­tet­tu rautu. Tilaa Lapin Kansa 1kk 1 €. Klikkaa ti­laus­si­vuil­le.

Finn­ai­rin asiak­kai­den tietoja vuo­ta­nut tie­to­mur­ros­sa – asiak­kai­ta ke­ho­te­taan vaih­ta­maan sa­la­sa­na

Finnair on tiedottanut asiakkailleen sähköpostitse, että heidän tietojaan on ollut mukana SITA-teknologiayhtiöön kohdistuneessa tietomurrossa. SITA kertoo vuodosta myös omilla verkkosivuillaan.

SITA tuottaa tietojärjestelmäpalveluja useille lentoyhtiöille ja lentoasemille. Finnair jakaa palvelun kautta kanta-asiakastietoja muiden lentoyhtiöiden kanssa.

Asiakkaille lähetetyn tiedotteen mukaan tietomurto paljastui viime viikonloppuna. Tietomurron kohteena olevat tiedot sisältävät kanta-asiakkaan nimen, tittelin, kanta-asiakasnumeron, kanta-asiakastason ja joidenkin asiakkaiden osalta myös ateria- ja istumapaikkatoiveen.

– Mitään muita tietoja, kuten yhteystietoja, maksukorttitietoja tai salasanoja, ei ollut mukana.  Murron kohteena olevilla tiedoilla ei voi kirjautua Finnairin kanta-asiakasjärjestelmään tai muuten väärinkäyttää Finnair Plus -palveluita, tiedotteessa sanotaan.

Varotoimenpiteenä Finnair suosittelee vaihtamaan Finnair Plus -salasanan.