Virusmuunnos: Hal­li­tus kieltää maa­han­tu­lon seit­se­mäs­tä ete­läi­sen Afrikan maasta – Suomen kan­sa­lai­set ja Suo­mes­sa va­ki­nai­ses­ti asuvat saavat aina palata

Maanjäristykset: Utsjoen tä­räh­te­lyt var­mis­tui­vat maan­jä­ris­tyk­sek­si –  jä­ris­tys­kes­kus oli Norjan puo­lel­la 13,6 ki­lo­met­rin sy­vyy­des­sä

Äänestys: Mikä on Sy­käh­dyt­tä­vin lap­pi­lai­nen ur­hei­lu­ta­pah­tu­ma – äänestä ja osal­lis­tu ar­von­taan

Tilaajille

Ennen ympyrää vi­hat­tiin, mutta nyt niitä toi­vo­taan lisää –Lii­ken­neym­py­röil­lä kor­va­taan lii­ken­ne­va­lo­ja, mutta joka paik­kaan ne eivät sovi

Matti Huttusen käsissä 34,5 metriä pitkä ajoneuvoyhdistelmä taipuu pienempäänkin ympyrään, mutta helppoa se ei ole. Ison yhdistelmän ajaminen liikenneympyrässä vaatii täysin erilaiset ajolinjat kuin henkilöautolla.
Matti Huttusen käsissä 34,5 metriä pitkä ajoneuvoyhdistelmä taipuu pienempäänkin ympyrään, mutta helppoa se ei ole. Ison yhdistelmän ajaminen liikenneympyrässä vaatii täysin erilaiset ajolinjat kuin henkilöautolla.
Kuva: Pekka Aho

Kiertoliittymät eli liikenneympyrät ovat tulleet rytinällä taajamiin – ja hyvästä syystä.

Ne rauhoittavat kaupunkiliikennettä ja lisäävät turvallisuutta. Ympyrään tultaessa on pakko hiljentää vauhtia.