Korona: Isos­ta-Bri­tan­nias­ta Yl­läk­sel­le tul­leil­ta tu­ris­teil­ta löytyi viisi ko­ro­na­vi­rus­tar­tun­taa – to­den­nä­köi­ses­ti ky­sees­sä ei ole omik­ron-muun­nos

Koronarajoitukset: Ro­va­nie­mi ki­ris­tää ra­joi­tuk­sia ja ohjaa ko­ronapas­sin käyt­töön – ylä­kou­lu­lai­sil­le mas­ki­suo­si­tus

Tilaajille

Eli­sa­beth Moss on tämän ajan tähti – "Ajatus naisen muut­tu­vis­ta roo­leis­ta löysi hänestä parhaan tulkin"

Kriitikko Pekka Eronen ylistää kolumnissaan Mossia, joka loistaa myös keskiviikkoillan Shirleyssä.

Kirjailija Shirley Jackson (Elisabeth Moss) ja tämän aviomies, kirjallisuuskriitikko Stanley Hyman avaavat kotinsa collegeopiskelijalle ja tämän tyttöystävälle. Pian alkaa sosiaalinen peli, joka muistuttaa selvästi Shirleyn psykologisia kauhutarinoita.
Kirjailija Shirley Jackson (Elisabeth Moss) ja tämän aviomies, kirjallisuuskriitikko Stanley Hyman avaavat kotinsa collegeopiskelijalle ja tämän tyttöystävälle. Pian alkaa sosiaalinen peli, joka muistuttaa selvästi Shirleyn psykologisia kauhutarinoita.
Kuva: Nonstop Entertainment Ab

Jos Elisabeth Moss ei olisi sattunut syntymään, hänet pitäisi keksiä. Ainakaan amerikkalaisesta elokuvasta tai sarjoista ei tule mieleen toista näyttelijää, joka vastaisi yhtä lujasti ja luontevasti #metoo-ajan huutoon.

Vuonna 1982 Los Angelesissa syntynyt Moss on niitä, jotka näyttelevät vakuuttavasti oikeastaan mitä vain. Älyköstä duunariin, tutkijasta tiskirättiin – tarvittaessa jopa yhdessä ja samassa draamassa. Tässä ajassa kypsynyt ajatus naisen muuttuvista rooleista ja voimavaroista löysi hänestä parhaan tulkin.