Korona: Isos­ta-Bri­tan­nias­ta Yl­läk­sel­le tul­leil­ta tu­ris­teil­ta löytyi viisi ko­ro­na­vi­rus­tar­tun­taa – to­den­nä­köi­ses­ti ky­sees­sä ei ole omik­ron-muun­nos

Koronarajoitukset: Ro­va­nie­mi ki­ris­tää ra­joi­tuk­sia ja ohjaa ko­ronapas­sin käyt­töön – ylä­kou­lu­lai­sil­le mas­ki­suo­si­tus

Tilaajille

Elämä yl­lät­te­lee kir­ja­vä­keä – Pekka Eronen pohtii kir­jo­jen tu­le­vai­suut­ta, kuten illan rans­ka­lai­nen elo­ku­va­kin

Alain (Guillaume Canet) on menestynyt pariisilainen kirjakustantaja ja Selena (Juliette Binoche) hänen vaimonsa. Alain on tehnyt yhteistyötä kirjailija Leonardin kanssa vuosikausia, ja he ovat läheisiä ystäviä. Siksi Alainille on erityisen vaikeaa kertoa, että Leonardin uusi kirja on julkaisukelvoton.
Alain (Guillaume Canet) on menestynyt pariisilainen kirjakustantaja ja Selena (Juliette Binoche) hänen vaimonsa. Alain on tehnyt yhteistyötä kirjailija Leonardin kanssa vuosikausia, ja he ovat läheisiä ystäviä. Siksi Alainille on erityisen vaikeaa kertoa, että Leonardin uusi kirja on julkaisukelvoton.
Kuva: Cinema Mondo

Maskikaupan ohella toinenkin bisnes on saanut kovaa nostetta koronasta. Ainakin Suomessa kotona jumittelu siivitti kirja-alaa kovaan kasvuun. Silti kukaan ei osaa varmasti sanoa, mistä päin tulevina vuosina tuulee.

Ihmiset ahnehtivat äänikirjoja tai tuijottavat kännykän ruutua. Luetaanko siis tulevaisuudessa enää kirjoja? Kun korvaukset kutistuvat murto-osiin entisestä, voiko kirjoja kirjoittamalla enää elää? Entä onko kirjailija vapaa taiteilija enää silloin, kun algoritmit määräävät, mikä menee kaupaksi?