Eläinten ylijalostus on suuri ongelma, jota kaikki eivät tiedosta. Monet ostavat rotuja, joilla on paljon terveysongelmia ja kipuja ulkonäön vuoksi. Onko oikein, että eläimet kärsivät, koska ihmiset haluavat niistä tietyn näköisiä, ja että eläimiä jalostetaan, jotta ihmiset voivat tehdä niillä rahaa? Monet eivät tiedä tukevansa tätä eläintä ostaessaan.
Mieti, jos et pystyisi hengittämään kunnolla tai saisit kivuliaan hermostovaurion vain siksi, että olisit tietyn näköinen.