Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Ei jäädä odot­ta­maan junaa Tor­nioon

Mielipide

Tornio on jäänyt joukkoliikenteen umpiperäksi, sijainnistaan huolimatta.

Sähköistetyt kiskot eivät vieläkään tuo matkaajia Tornioon. Suurempi ongelma on kuitenkin kaikenlaisten yhteyksien puuttuminen, joka pitkän päälle näivettää koko kaupungin.

Torniolla on pitkät perinteet koulukaupunkina. Tällä hetkellä Tornioon ei pääse käytännössä kuin omalla autolla. Monikaan ammattiopisto- tai korkeakouluopintoja suunnitteleva ei (vielä) autoa omista, jolloin Tornio putoaa käytännössä opintosuunnitelmista pois, koska yhteydet puuttuvat.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut