Lapin Kansan pääkirjoituksessa (8.1.) kerrottiin, että kansalaiset pelkäävät terveyspalveluiden laadun ja saatavuuden heikkenevän aluevaltuustojen myötä. Poikkeuksellisen vaikeassa tilanteessa arvellaan aluevaali-innon laskevan. Lehden seuraavalla sivulla pyydetään väkeä tulemaan kuulolle, kun järjestään aluevaalipaneeli, jossa mukana on kolme kansanedustajaa Rovaniemeltä ja kaksi Torniosta. Koska Kemistä ei ole eduskunnassa yhtään kansanedustajaa niin kutsuttujen joukossa ei ole yhtään kemiläistä, ei oikealta eikä vasemmalta.
Lukijalta
Mielipidekirjoitus