BO: Pet­sa­mon saas­te­su­lat­to sul­je­taan jouluna

Saastepäästöistään tunnettu Nikkelin metallisulatto Petsamossa suljetaan lopullisesti jouluna, kertoo verkkolehti Barents Observer. Nornickelin johtaja, oligarkki Vladimir Potanin kertoi sulaton sulkemisesta ensi kertaa noin vuosi sitten.

Sulatto on työllistänyt Nikkelissä 800 työntekijää, joista suuri osa siirtyy nyt Nornickelin muilla paikkakunnilla sijaitseville laitoksille tai vetäytyy eläkkeelle.

Nikkelissä pelätään, että väestöään pitkään menettänyt kaupunki kuihtuu kokonaan.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä