Autonomista Hongkongia on pidetty jonkinlaisena vastarannan kiiskenä. Toisin kuin muualla Kiinassa ja lukuisissa länsimaissa, Hongkongin asukkaat ovat saaneet liikkua vapaasti ulkona koronaviruskriisistä huolimatta.
Koulut, yliopistot ja osa valtiollisista virastoista suljettiin kyllä nopeasti, kun virus alkoi levitä. Liike-elämän toimintaa ei sen sijaan juurikaan rajoitettu.
Kaduilla onkin liikkunut lähes yhtä paljon väkeä kuin tavallisesti.