Huumerikosjuttu käräjillä Kemin istuntopaikassa. Kuva otettu 5.toukokuuta, jolloin vastaajista paikalla oli kaksi miestä.
Kuva: Pekka Aho
Lapin käräjäoikeudessa vappuaattona alkanut amfetamiinioikeudenkäynti saatiin maanantaina päätökseen ja asiassa annettiin loppulausunnot. Oikeudenkäynnissä on 11 syytettyä, joista vain yksi myöntää syyllisyytensä kaikkiin syytekohtiin.
Syytekohtia miehiä vastaan oli kaikkiaan 22.
Osalle miehistä syyttäjä vaatii tuomiota muun muassa törkeistä huumausainerikoksista sekä törkeistä ampuma-aserikoksista.