Govddosgáisi, Suomen neljänneksi korkein tunturi Käsivarren erämaassa. Mies jääpuikkoja ripisevässä parrassaan viittilöi tunturin huipulla kohti valkoista äärettömyyttä.
”Tuolla päin Suomea ei ole enää ketään ihmisiä, ei missään. Kaikki retkeilijät on tästä etelään. Mä oon yksin Suomessa tällä kohtaa, hiton isolla alueella yksin. Pohjolan herra, perkhele! Hah hah!”
Kameralle on taltioitunut myös kuvaa, kun sama mies ponnahtaa lumesta kuin riekko kiepistään, ja ryntää ilkosillaan kohti tunturien valkoista äärettömyyttä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut