Yöllä siir­ryt­tiin taas ke­sä­ai­kaan – muista siirtää kelloja tun­nil­la eteen­päin

Suomessa siirryttiin taas kesäaikaan lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Sunnuntaina aamuyöllä kello 3 viisareita siirretään tunti eteenpäin.

Monissa laitteissa kellot siirtyvät kesäaikaan automaattisesti, mutta digitaalisten kellojen näyttämä aika on hyvä tarkistaa mekaanisten viisarien kääntämisen ohella. Jos liikkuu yöaikaan joukkoliikenteellä, on myös hyvä tarkistaa vaikuttaako kesäaikaan siirtyminen aikatauluihin.

Kellojen siirtämisestä halutaan luopua

Suomessa on noudatettu kesä- ja normaaliaikaa pysyvästi vuodesta 1981 lähtien.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä