Mainos

Vi­sit­ke­mi.fi tuo Kemin mat­kai­lu­pal­ve­lu­jen tuot­ta­jat ja mat­kai­li­jat yhteen

Visitkemi.fi on tänä syksynä avautuva, Kemin teollisuuskylän ylläpitämä verkkosivusto, joka kutsuu näkemään, kokemaan, syömään, juomaan, nukkumaan ja valloittamaan koko Kemin. Mukaan halutaan kaikki alueen yrittäjät ja matkailupalvelujen tuottajat!

Visitkemi.fi -sivuston rakentaminen on loppusuoralla. ”Aikataulu on kunnianhimoinen, mutta sivusto pyritään julkaisemaan syksyn aikana. Ja mukaan ehtii vielä”, Kemin Teollisuuskylä Oy:n asiakkuusvastaava Elina Martimo vinkkaa.
Visitkemi.fi -sivuston rakentaminen on loppusuoralla. ”Aikataulu on kunnianhimoinen, mutta sivusto pyritään julkaisemaan syksyn aikana. Ja mukaan ehtii vielä”, Kemin Teollisuuskylä Oy:n asiakkuusvastaava Elina Martimo vinkkaa.

Visitkemi.fi. Siinäpä verkkosivusto, joka jokaisen kemiläisen, Kemin matkailijan ja kemiläisen matkailupalvelujen tuottajan kannattaa painaa mieleen. Syksyn aikana julkaistava sivusto tarjoaa täyskatsauksen Kemin palvelutarjonnan arsenaaliin ja pyrkii paljastamaan lumilinnastaan ja merellisyydestään tunnetun kaupungin monipuoliset - ja ehkä vähän yllättävätkin kasvot.

– Tavoitteena on, että sekä Kemin matkailijat että kaupunkilaiset saisivat täältä kaiken tarvitsemansa tiedon Kemin palveluista. Silloin kenenkään ei tarvitse harmitella jääneensä jostain paitsi sen tähden, ettei tiennyt palvelun olemassaolosta tai löytänyt yrityksen yhteystietoja mistään, Kemin Teollisuuskylä Oy:n asiakkuusvastaava Elina Martimo selventää.

Tavoitteen toteutuminen vaatii etenkin paikallisten palveluntuottajien aktiivisuutta. Sivuston kehittäjillä ja ylläpitäjien onkin kaino toivomus: osallistaa alueen kaikki matkailuyritykset. Kelkkaan on jo lähtenyt komea kirjo niin safari-, ravintola-, hotelli- ja hyvinvointialojen yrityksiä kuin kulttuuripalvelujen toimijoita. Vielä mahtuu mukaan, ja etenkin pienempiä tekijöitä kaivataan.

– Alueellamme toimii esimerkiksi monia kivijalkamyymälöitä, jotka erottuvat massasta edukseen. Nämäkin helmet haluaisimme saada paremmin ihmisten tietoisuuteen, Martimo sanoo.

Helppoa näkyvyyttä

Visitkemi.fi:n pääsivulla vierailijalle avautuu kuusi helposti hahmotettavaa kategoriaa: Näe ja koe, Syö ja juo, Majoitus, Kokoukset, Ryhmät ja Tapahtumakalenteri. Kunkin otsikon takaa löytyvät sitä vastaavat palvelut. Kategorisoinnin ohella helppokäyttöisyyttä on pyritty edistämään selkeän rakenteen avulla.

– Kaikki tieto löytyy minimimäärällä klikkauksia. Tiedonhakua helpottaa myös sivuston rauhallinen ja raikas yleisilme, joka nojaa vaalean väriteeman ja laadukkaiden valokuvien ympärille, Martimo lisää.

Visitkemi.fi -sivustolla yrittäjä voi valita itselleen sopivimman näkyvyyspaketin. Edullisimman paketin saa hintaan: 100€ + alv. 24 %.
Visitkemi.fi -sivustolla yrittäjä voi valita itselleen sopivimman näkyvyyspaketin. Edullisimman paketin saa hintaan: 100€ + alv. 24 %.

Vähemmän on enemmän. Toisin sanoen: vähemmän krumeluuria tarkoittaa enemmän näkyvyyttä yrityksille. Yritykset voivat itse vaikuttaa näkyvyyden määrään erilaisten näkyvyyspakettien avulla. Edullisimmalla paketilla saa näkyvyyden yritystoimintaa vastaavassa kategoriassa, sekä alasivun yrityksen tietoineen ja kuvineen. Arvokkaammilla paketeilla saa näkyvyyttä myös etusivulla ja suosituksissa.

– Sivuston ei kuitenkaan ole tarkoitus olla pelkkä yritys- tai palveluhakemisto, vaan sinne tuotetaan muutakin kohderyhmää palvelevaa, tarinallista ja kiinnostavaa sisältöä, Martimo mainitsee.

Verkkosivusta vetovoimaa

Käytännössä ”muu kiinnostava sisältö” tarkoittaa erilaisten, yrityskentän ulkopuolelle jäävien palvelujen nostamista esille. Niihin lukeutuvat niin luontokohteet, puistot, uimarannat, kuntoreitit, laavut, patsaat kuin meri monine mahdollisuuksineen.

– Sivusto palvelee vierailijoita parhaiten silloin, kun tarjonta on mahdollisimman kattava. Tällöin myös käyttäjämäärä kasvaa ja yritykset saavat enemmän näkyvyyttä, Martimo korostaa.

– Monet alueen palvelut ovat kaupunkilaisillekin tuntemattomia. Sivuston avulla moni saattaa huomata, että lomapäivän voi viettää monipuolisesti myös kotikonnuilla, hän lisää.

Mitä monipuolisempi matkailusivusto, sitä monipuolisempi on myös mielikuva kaupungista. Tuloksena syntyy positiivinen ketjureaktio, josta hyötyvät yhtä lailla matkailijat, yrittäjät kuin koko kunta.

– Samoin kuin matkailijat läheltä ja kaukaa, myös paikalliset voivat löytää vaihtoehtoisia viihdykkeitä lomalleen ja yritykset pääsevät palvelemaan kasvavia matkailijamääriä. Sen myötä koko kunnan vetovoima kasvaa, Martimo summaa.

Yhteystiedot:

info@digipolis.fi

Puh: Elina Martimo: 0400 590 034 / Tarja Heikonen: 050 3494 984