pääkirjoitus: Voiko mat­kai­lus­sa olla ta­voit­tee­na pelkkä kasvu?

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Tilaajille

Ver­kos­ta ti­la­tuis­ta vaat­teis­ta suurin osa lä­he­te­tään ta­kai­sin – "Jos puolet ti­lauk­sis­ta pa­lau­te­taan, se on kaupan oma syy"

Varustelekan perustaja Valtteri Lindholmin mukaan turhia palautuksia voi vähentää rehellisillä ja tarkoilla tuotekuvauksilla. Myös kuluttaja voi miettiä ostopäätöstään hetken ennen lopullista tilaamista. Isoille verkkokaupoille hyvät palautusehdot ovat kilpailuvaltti.

Verkkokauppaostosten palautuksia voi vähentää kuluttajan ja verkkokaupan pitäjän omalla viitseliäisyydellä, sanoo Varustelekan perustaja Valtteri Lindholm.

– Jos tilauksista puolet tulee palautuksina takaisin, se on kyllä kaupan oma syy. Vaatteiden myyminen ei ole niin vaikeaa, etteikö niitä voida myydä ilman turhia palauttamisia, hän sanoo.

Retkeily- ja armeijavaatteita sekä -varusteita myyvän Varustelekan verkkokaupassa palautusten määrä on neljän viiden prosentin välillä kaikista tilauksista. Palautusten vähentämiseksi on tehty suunnitelmallista työtä, vaikka sinänsä palautukset eivät ole suuri taloudellinen kysymys. Yhden palautuksen hinnaksi tulee alle 20 euroa.

– Haluamme opettaa kuluttajia tilamaan tuotteita vain tarpeeseen, ja silloin tuotteet kannattaa valita ajan kanssa ja huolellisesti.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.