Varuskunnissa seurataan tarkkaan tautitilannetta. Liikkeellä on muun muassa influenssaa ja A-streptokokkia.
Kuva: Jussi Leinonen
Lapin varuskunnissa on liikkeellä jonkin verran influenssaa ja A-streptokokkia, kertoo päällikkölääkäri Taija Lahtinen Rovaniemeltä.
Infektiotilanne on hänen mukaansa vuodenaikaan nähden tavanomainen, sillä helmi-maaliskuun taite on aina hengitystieinfektiovirusten kulta-aikaa.
– Parin viime viikon aikana varusmiehiä on käynyt lisääntyvästi vastaanotolla tavanomaisten hengitystieinfektioiden vuoksi, Lahtinen kirjoittaa sähköpostitse.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut