Vam­mais­ta koh­del­tiin hal­ven­ta­vas­ti Oulun po­lii­si­lai­tok­sen put­kas­sa – edus­kun­nan oi­keus­asia­mie­hel­tä huo­mau­tus

Oulun poliisilaitos on saanut eduskunnan oikeusasiamieheltä huomautuksen vammaisen henkilön kohtelusta Haukiputaan poliisivankilassa eli putkassa.

Eduskunnan oikeusasiamiehen Petri Jääskeläisen tuoreesta päätöksestä ilmenee, että alaraajahalvaantunut henkilö kuljetettiin ilman pyörätuolia poliisivankilaan, jonka tilat ovat liikkumisesteiselle sopimattomat.

Kantelija joutui muun muassa ulostamaan eri puolille putkaa kyljellään maaten. Myös ruokailu tapahtui lattialla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä