Monessa kunnassa liputetaan sateenkaarilipulla priden kunniaksi. Kuvituskuva.
Kuva: Pekka Aho
Utsjoella aletaan jatkossa pride-liputtaa yhtenä päivänä kesäkuun lopulla sekä mahdollisen Utsjoen oman pride-tapahtuman yhteydessä.
Kunnanhallitus käsitteli kokouksessaan tiistaina Utsjoen nuorisovaltuuston aloitetta pride-liputuksesta. Nuorison ehdottama liputus hyväksyttiin pitkän keskustelun ja äänestyksen jälkeen äänin 5–2.
Liputuksen puolesta äänestivät Nilla-Pekka Länsman (kok.),
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut