Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Ul­ko­po­lit­ti­nen in­si­tuut­ti tulisi lak­kaut­taa

Ulkopoliittisen instituutin (UPI) johtaja Hiski Haukkala kertoi Ylen aamutelevisiossa (17.1.), että instituutti on itsenäinen tieteellinen laitos, eikä se ole minkään tahon johdettavissa. Suurimman osan rahoituksesta tulee valtiolta ja loput yksityisiltä projektirahoittajilla – keitä he mahtavat ollakaan.

UPI on selkeästi presidentin ja hallituksen ohjaama laitos, joka selittää parhain päin kaiken sen, mitä johto sanoo – jopa epäonnistumisetkin.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut