Ukrainan rauhanneuvotteluissa väläytellään EU-jäsenyyskorttia. En ymmärrä, miksi Ukrainaa pitäisi rauhan nimissä rangaista EU-jäsenyydellä.
Kaikkein tuloksellisinta olisi saada Ukraina Naton pöytään, koska vain se takaisi jonkinlaisen turvatakuun. Mikäli Zelenskyi haluaa maansa EU:hun, kyse on varmasti vain yrityksestä saada kumppaneita, jotka sitoutuvat edes johonkin.
Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa on jatkunut pian neljä vuotta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut