Tee-se-it­se: Ul­ko­tau­ko­jump­pa – Vir­kis­tä­vä tau­ko­jump­pa kat­kai­see etä­päi­vän te­hok­kaas­ti

Moni joutuu poikkeusaikana hoitamaan työn ja opiskelun kotoa käsin, minkä vuoksi päivät saattavat tuntua puuduttavilta.

Pitkä yhtäjaksoinen istuminen samassa ympäristössä kellon ympäri voi pidemmän päälle tympäistä. Siksi on tärkeää pitää keho liikkeellä ja nauttia välillä raikkaasta ulkoilmasta.

Katso videolta ohjeet ulkotaukojumppaan:

Tee-se-itse: Taukojumppaa ulkona
Video: Aurora Kuusisto
Tee-se-itse

Ulkotaukojumppa

Kyykky: Ota noin hartialevyinen tai hieman leveämpi haara-asento ja laskeudu noin 90 asteen kulmaan. Keskity puristamaan pakaroilla itsesi ylös. Toista liike kymmenen kertaa.

Askelkyykky: Aseta etujalka niin, että kun laskeudut sen varaan, muodostuu etujalkaan noin 90 asteen kulma. Ponnista ylös pakaralla ja etureidellä. Toista liike vuorotellen kummallakin jalalla 20 kertaa.

Punnerrus: Voit tehdä tämän liikkeen myös polvet maassa. Aseta kädet hieman hartioita leveämpään asentoon. Muista pitää keskivartalo tiukkana. Laskeudu käsien varaan niin alas kuin pääset ja punnerra itsesi ylös. Toista liike seitsemän kertaa.

Lankku: Asetu maahan kyynärpäiden varaan niin, että keskivartalosi on tiukkana. Pysy asennossa minuutin ajan.

Toista jumpan liikkeet kolmen kierroksen verran, kuntotasosta riippuen joko ilman taukoja tai tauotettuna.