So­dan­ky­läs­sä he­rät­tiin maa­nan­tai­na lähes 10 asteen pak­ka­seen, Kä­si­var­res­sa voi sataa lunta

Maanantaiaamu alkoi monessa Lapin kunnassa napakassa pakkasessa. Kylmintä oli Sodankylän Vuotsossa, missä pakkasta oli aamulla –9,5 astetta. Lukema on tämän syyskauden kylmimpiä.

Myös Kittilän Pokassa, Sallan Naruskalla ja Savukosken Tulppiossa pakkanen laski lähes yhdeksään asteeseen.

Ilmatieteen laitoksen mukaan vastaavanlaiset pakkaslukemat toistuvat kolmen–neljän vuoden välein. Yleensä yöpakkaset tulevat vasta lokakuun puolella.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä