Sa­von­lin­na perui suo­si­tuk­sen Län­si-Poh­jas­sa mat­kus­ta­nei­den kou­lu­lais­ten kotiin jää­mi­ses­tä

Savonlinna joutui pikaisesti perumaan suosituksensa koronaviruksen pahimmilla esiintymisalueilla vierailleiden koululaisten kahden viikon karanteenista.

Kaupunginjohtaja Janne Laineen mukaan suosituksen toimeenpaneminen olisi kuormittanut sivistystoimea liikaa.

Asiantuntijoitten näkemyksen mukaan suositus ei myöskään ollut laillinen.

Asiasta kertoi Itä-Savo.

Eilen uutisoitiin, että Savonlinnan kaupungin valmiusjohtoryhmä antoi ohjeen viime viikolla ja se on voimassa kaksi viikkoa sen jälkeen, kun lapset ovat käyneet Länsi-Pohjan alueella tai Uudellamaalla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä