Savonlinna joutui pikaisesti perumaan suosituksensa koronaviruksen pahimmilla esiintymisalueilla vierailleiden koululaisten kahden viikon karanteenista.
Kaupunginjohtaja Janne Laineen mukaan suosituksen toimeenpaneminen olisi kuormittanut sivistystoimea liikaa.
Asiantuntijoitten näkemyksen mukaan suositus ei myöskään ollut laillinen.
Asiasta kertoi Itä-Savo.
Eilen uutisoitiin, että Savonlinnan kaupungin valmiusjohtoryhmä antoi ohjeen viime viikolla ja se on voimassa kaksi viikkoa sen jälkeen, kun lapset ovat käyneet Länsi-Pohjan alueella tai Uudellamaalla.