Sallan kesälukio on tänä vuonna Suomen suurin leirimuotoinenen kesälukio, sillä opiskelijoita on ollut ennätyksellisen paljon. Suurin osa heistä palaa kotiinsa sunnuntaina, mutta namibialaisten ryhmä joutuu lähtemään pitkän matkan vuoksi jo päivää aiemmin.
– Meillä on omassa koulussamme Windhoekissa koejakso, ja seuraava lukukausi käynnistyy vasta syyskuussa, kertoo namibialainen opiskelija Helvi Nevonga.