Rovaniemen talousjohtaminen on ollut jo toista vuotta täysin tuuliajolla. Kaupunginkamreeri irtisanoutui kesällä 2020. Tilalle valittiin henkilö, jonka kompetenssi kuntataloudesta oli lähes olematon. Tämä tuli näkymään sijoitustuottojen lähes nollaantumisena, miljoonia meni kankkulan kaivoon. Hänkin tuli pankkisektorilta, kuten nyt kaupunginjohtajan valitsema konsernitalouspäällikkö. Talous- ja rahoitusjohtajan viran täyttö oli täydellinen farssi.
Mediassakin mainittiin hallintosääntö, jota on noudatettu viranomaistenkin päätöksissä vaihtelevasti – sijoitusten kotiuttaminen, vastuuvapaus.