Ro­va­nie­me­läi­set jal­ka­pal­lo­ju­nio­rit sai­ras­tui­vat Ruot­sis­sa pe­la­tus­sa tur­nauk­ses­sa – ruo­ka­myr­ky­tyk­sen syy on nyt sel­vi­tet­ty

Elokuun alussa Ruotsissa Luulajassa järjestetty junioreiden jalkapalloturnaus päättyi monen osalta ennen aikojaan sairastumisen takia.

Turnaukseen osallistuneista kymmenet nuoret ja joukkueiden taustahenkilöt saivat ruokamyrkytyksen oireita. Kaiken kaikkiaan 80 pelaajaa sairastui ja 40 tarvitsi sairaalahoitoa.

Esimerkiksi rovaniemeläisen FC Santa Clausin 25 pelaajan joukkueesta valtaosa sairastui. Joukkueen pelaajista yhdeksän joutui päivystykseen korkean kuumeen ja pahoinvoinnin vuoksi.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä