Poh­jois-Ruot­sin Svans­tei­niin nousee viiden tähden hotelli ja 20 eko­mök­kiä – Vas­tuul­li­suus ja maata myöten mat­kus­tus ovat nou­se­via tren­de­jä La­pis­sa­kin

<p>Lapin liiton matkailuasiantuntija Satu Luiro kannusti pohtimaan, mikä on matkailun markkinointiviestin kärki Tornionlaaksossa. Micael Blomster aikoo tuoda luksusta Övertoenålle.</p> Lapin liiton matkailuasiantuntija Satu Luiro kannusti pohtimaan, mikä on matkailun markkinointiviestin kärki Tornionlaaksossa. Micael Blomster aikoo tuoda luksusta Övertoenålle.
Lapin liiton matkailuasiantuntija Satu Luiro kannusti pohtimaan, mikä on matkailun markkinointiviestin kärki Tornionlaaksossa. Micael Blomster aikoo tuoda luksusta Övertoenålle.
Lapin liiton matkailuasiantuntija Satu Luiro kannusti pohtimaan, mikä on matkailun markkinointiviestin kärki Tornionlaaksossa. Micael Blomster aikoo tuoda luksusta Övertoenålle.
Kuva: Tuulikki Kourilehto

Kansainväliset matkailijat ovat Tornionlaakson ja Lapin matkailun markkinoinnin kohteena. Matkailun kansainväliset trendit juuri nyt ovat matkailun kestävyys, vastuullisuus, liikkumisen murros, paikallisuus ja yksilöllisyys.

– Kansainvälinen matkailija haluaa matkustaa lähes puhtaalla omallatunnolla. Miten se näkyy tuotteissa ja palveluissa on tulevaisuudessa tärkeä kilpailutekijä, Lapin liiton matkailuasiantuntija Satu Luiro kertoi Tornionlaakson neuvoston matkailuseminaarissa Haaparannalla keskiviikkona.