Vastaa kyselyyn: Miten vie­tät­te tal­vi­lo­maa, vai­kut­taa­ko ra­ha­ti­lan­ne suun­ni­tel­miin?

Kolumni: Totuus odottaa yhä ker­to­jaan­sa

Tilaajille

Pie­ny­rit­tä­jien hätä ruuh­kaut­ti pankin ja yrit­tä­jä­jär­jes­tön pu­he­lin­pal­ve­lut – "Tämä rou­hai­see meitä kaik­kia", sanoo ro­va­nie­me­läi­nen yk­si­ny­rit­tä­jä

Koronaviruksen vaikutukset iskevät voimalla pieniin ja keskisuuriin yrityksiin. Lapissa vaikeuksiin ovat ajautuneet erityisesti matkailuyritykset, joiden asiakkaat peruvat varauksiaan kiihtyvään tahtiin.

Tapahtumatuotantoon erikoistuneiden yritysten työt loppuivat kuin veitsellä leikaten. Yhtä lailla ongelmissa ovat ravintolat ja erikoiskauppa, joiden paikallisetkin asiakkaat ovat jääneet viime päivinä koronan pelossa kotiin.

Asiakaskato huolettaa myös hyvinvointipalveluiden tarjoajia, kuten kampaajia, hierojia ja fysioterapeutteja: uskaltavatko ihmiset enää ostaa palveluita, joissa tarvitaan ihmiskontaktia?

– Kyllä tämä tilanne rouhaisee meitä kaikkia, sanoo rovaniemeläinen liikunta-alan yrittäjä Kati Kuha.

Haluatko lukea tämän jutun?

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet (ma-la) ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi