Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuso (ps.) oli suuttuvinaan somessa hyvinvointialueille siitä, että nämä olivat laskeneet hoitajiensa määrän lain säätämään minimiin. Joskus on politiikkaa vaikeata erottaa parodiasta.
Perussuomalaiset ja Juuso ovat itse olleet laskemassa hoitajamitoitusta 0,6:een, johon suuri osa hyvinvointialueista on hoitajamääränsä sopeuttanut. Miksi näin on sitten tehty? Useat alueet ovat arviointimenettelyssä rahoituksen riittämättömyyden vuoksi.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut