Tämän talven pakkasien aikana on vaikuttanut sitä, että leipureille on annettu ohjeet sähkön säästämiseksi. Pullat ovat olleet sisältä pelkkää taikinaa. Onko napapyörre senkin aiheuttanut?
Samaan aikaan on naapurimaasta Ruotsista tullut uutisia, joissa on ollut kehotuksia sähkön säästämiseen ja jopa kielletty keittiökoneiden käyttö. Saunaahan ruotsalaiset eivät lämmitä kuumaksi.
Lisäksi oli koko Eurooppaa käsittävä ilmoitus sähköverkon ylikuormittumisen vaarasta.