Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Näpit irti eläk­keis­tä

Eläkkeensaajien Keskusliiton puheenjohtaja Ilkka Kantola otti kantaa talouspolitiikan arviointineuvoston kylmäkiskoiseen esitykseen eläkkeiden leikkaamisesta ja indeksien jäädyttämisestä. Nämä ovat osoitus täydellisestä vieraantumisesta tavallisen suomalaisen arjesta.

On kestämätöntä, että maamme talousviisaat näkevät eläkeläiset pelkkänä kulueränä ja "sopeutuspotentiaalina". Todellisuudessa puhutaan ihmisistä, jotka ovat olleet rakentamassa tämän maan hyvinvointia.

Eläke on ansaittua omaisuutta, ei sosiaaliavustusta.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut