Eläkkeensaajien Keskusliiton puheenjohtaja Ilkka Kantola otti kantaa talouspolitiikan arviointineuvoston kylmäkiskoiseen esitykseen eläkkeiden leikkaamisesta ja indeksien jäädyttämisestä. Nämä ovat osoitus täydellisestä vieraantumisesta tavallisen suomalaisen arjesta.
On kestämätöntä, että maamme talousviisaat näkevät eläkeläiset pelkkänä kulueränä ja "sopeutuspotentiaalina". Todellisuudessa puhutaan ihmisistä, jotka ovat olleet rakentamassa tämän maan hyvinvointia.
Eläke on ansaittua omaisuutta, ei sosiaaliavustusta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut