Kemiläinen Jukka Granat pudottaa muovia keräysastiaan ja sanoo lajittelevansa kaiken niin kotona kuin mökilläkin. Mökiltä roskia viedään keräyspisteisisin, kotipihassa on asiaankuuluvat keräysastiat.
Kuva: Camilla Ahlstrand
Suomalaiset ovat lisänneet kotitalousjätteiden lajittelua ja kierrätystä.
Vuonna 2025 kerättiin 28,54 kiloa pakkausjätettä yhtä suomalaista kohden. Keskiarvoilla mitattuna jokainen meistä suomalaisista lisäsi pakkausten kierrätystä edellisvuoteen verrattuna puolella kilolla.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut