Pääministerimme on mennyt kohusta toiseen, itse politiikan teko ja sen hyvätkin saavutukset ovat jääneet sivurooliin. Eräs tutkija kertoi, että on siirrytty asiapolitiikasta identiteettipolitiikkaan, jossa muut kuin asiakysymykset ovat pinnalla.
Pääministerimme on hyvin pitänyt huolta julkisuuskuvastaan, joka nyt sai uuden tahran. Tietenkin voidaan kysyä sitä, kuuluuko tuollainen rankka bilettäminen noinkin korkeassa asemassa olevan henkilön perussettiin.