Tunnelma on hetkittäin kuin aavekaupungista, ja vaikutelma on epätodellinen, sanoo Milanossa asuva Marjaana Karjalainen.
– Ydinkeskusta on yleensä kuin vasaralla lyöty täyteen turisteja, mutta nyt on tyhjää kuin hiljaisimpina loma-aikoina, Karjalainen kertoo.
Milano ja koko Pohjois-Italia ovat Euroopan pahimman koronakeskittymän kourissa. Valtaosa Suomessakin todetuista koronatartunnoista on peräisin Pohjois-Italiasta.