Simon kunnassa vietettiin Simon päivää 28. lokakuuta. Päivän aikana palkittiin Sisukas simolainen, julkistettiin kunnan uusi logo ja kokoonnuttiin yhteen juhlistamaan 159-vuotiasta Simon kuntaa. Juhlan kunniaksi laulettiin yhteislauluna Maakuntalaulu ja Sport Team Ukkometot tarjoili lohikeittoa soppatykistä.
Jo vuodesta 1998 alkaen Simon päivänä on palkittu Sisukas simolainen. Tänä vuonna kunnian sai Simossa asuva ja työskentelevä kuvataiteilija ja kuvanveistäjä Mia Hamari.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut