Hieno kirjoitus Jukka Vaaralalta (LK 1.3.) häviämässä olevista tammukkapuroista ja raakkuvesistä. Palasivat elävästi mieleeni unohtumattomat hetket kirkasvetisten jokien ja purojen rannoilla. Helmenpyynnistä itselläni ei ole kokemusta muutoin kuin Walleniuksen kirjojen kautta, mutta tammukanpyynnissä olen saanut jännätä "pikkusähinkäisen" virtuoosimaista mittelöä virran voimaa vastaan. Ja se luonto ympärillä!
Ei voi kuin surulla todeta, että "paratiisit" ovat kovaa vauhtia häviämässä suurelta osin virkaheittojen toimien seurauksena.