Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Lu­ki­jal­ta: Taas on lo­hi­asian aika

Karvalakkilähetystö 2 pyrki helmikuussa saamaan vauhtia iänikuiseen Kemijoen kalatiekysymykseen, jonka asianmukaista ratkaisua on saatu odottaa yli 70 vuotta. Ensimmäisen lähetystön seurauksena maksettiin korvauksia, joita luonnehdittiin ”pajatsorahoiksi”. Voimayhtiöt velvoitettiin myös istutuksiin, joiden volyymi määriteltiin lähinnä sen nojalla, että toimet eivät kohtuuttomasti aiheuttaisi lisäkustannuksia suorittajilleen. Nykytiedon valossa ne ovatkin reilusti alimitoitettuja. Kalaportaita ei edes mainittu.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa