Pääkirjoitus: Kylien ke­hit­tä­mis­sää­tiön al­ku­pää­omas­ta on tehtävä eri­tyis­ti­lin­tar­kas­tus, to­tuu­den sel­vit­tä­mien on kaik­kien etu

kolumni: Päi­vä­kir­ja: Re­ser­vi­läis­toi­min­ta tuo so­pi­vas­ti jän­ni­tys­tä ta­sai­seen arkeen

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Lu­ki­jal­ta: Pak­kaus­mer­kin­nöis­sä paljon hyö­dyl­lis­tä tietoa

Mistä ruoka tulee? Tämä kiinnostaa suomalaisia, sillä jopa 84 prosentille kuluttajista tieto ruoan alkuperämaasta on tärkeä tai erittäin tärkeä. Elintarvikkeen alkuperämaa olisi helposti selvitettävissä kunkin tuotteen pakkausmerkinnöistä. Kuitenkin vain noin 20 prosenttia kuluttajista tarkistaa tämän faktan.

Tieto käy ilmi Marttaliiton teetättämästä kuluttajatutkimuksesta. Tutkimuksessa selvisi myös, että elintarvikkeiden alkuperämaamerkinnät ovat tärkeimpiä keski-ikäisille naisille ja miehille sekä yli 65-vuotiaille naisille.